A jövő tervezők azt prognosztizálták, hogy azok lesznek sikeresek a jövő évtizedekben, akik MIELŐBB tudnak reagálni a VÁLTOZÁSOKHOZ.
Másik oldalról megvilágítva: nem az kerül ki sikeresen egy válságból, aki a legerősebb, hanem az, aki GYORSAN képes alkalmazkodni a VÁLTOZÁSOKHOZ.
Tehát a két kulcsszó: GYORSAN VÁLTOZNI.
Miben változhatsz?
- válts online üzemmódra
- alakíts új termékportfóliót
- változtass a szolgáltatásaidon
- csökkents költségeket
- tartsd magadban a hitet
- tartsd a hitet a kollégákban és az ügyfelekben
- maradj jelen – jelen a médiában
Ne tegyél úgy, mintha minden rendben lenne, mert most nincs minden rendben. A struccpolitika, vagy a kivárás most rossz stratégia.
Ugyanis csökkenni fognak a bevételeid – ez valószínűleg a vállalkozások 90%-ra igaz lesz, és egyre nehezebb lesz felállni, minél mélyebbre kerülsz.
Ami nem nő az csökken. Ez közgazdasági alaptézis. Most az a kérdés, mennyivel csökken, minimalizálni kell a kiesést.
A legfontosabb: minden áron generálj bevételt!
Mivel a többség Home office-ra váltott és otthonról dolgozik, otthon étkezik, otthon tölti a szabad idejét, ezért online érjük el az ügyfeleinket leginkább. Ha van rá lehetőségünk, kínáljunk számukra az otthonukból elérhető szolgáltatásokat.
A veszteség minimalizálásának másik eszköze: csökkents költséget. Elnapolhatók a fejlesztési költségek, átalakítható a toborzásra szánt összeg, és változtatunk az online marketing kiadásokon is, stb.
A célról soha ne vedd le a szemed.
Tudnod kell, hogy ez egy átmeneti időszak, 2020 Karácsonyától visszatekintve ez már a múlt lesz. Tehát a vállalkozásod célja, küldetése nem változik. Viszont a növekedési ütem, a számított fejlődési szakaszok nyilvánvalóan kitolódnak.
Legyél jelen – jelen a médiában
A helyzet extraszenzi – mondta az egyik ügyfelem. Mélységesen igaza van. Tehát most nagyon vigyázz a tartalmakra. Nem illik viccelni a helyzettel, nem illik nyerészkedni rajta, de jelen kell lenni.
Építs közösséget, hitet, bizalmat magad köré, tartsd a kapcsolatot kollégáiddal, partnereiddel, hogy az újrakezdés minél könnyebb legyen.
Ne tartson vissza, hogy most mindenki elmondja a véleményét, hát mondd el te is, a legrosszabb amit most tehetsz, ha eltűnsz.
Érdemes hirdetni
Most sokkal kevesebben fognak hirdetni, mint eddig, ezért kisebb lesz a médiazaj. Ezért jobban észre fognak venni téged, a szolgáltatásaid.
Érdemes köztudatban maradni – ez mindenképpen csak egy átmeneti állapot.

Szerző:
Papp Zsuzsanna
Több, mint 20 éve dolgozik a marketing területén és évente több millió forintot költ cégek megbízásából az online és offline médiában. 3 éve tart Facebook, értékesítési és marketing képzéseket, ahol megosztja széles körű tapasztalatait a vállalkozások üzleti fejlesztése céljából.
Örök kíváncsi nyitott minden újra. Meggyőződése, hogy a gazdasági folyamatok is tudatosan irányíthatók és a lehetőségek korlátlanok.
