A jövő tervezők azt prognosztizálták, hogy azok lesznek sikeresek a jövő évtizedekben, akik MIELŐBB tudnak reagálni a VÁLTOZÁSOKHOZ.

Másik oldalról megvilágítva: nem az kerül ki sikeresen egy válságból, aki a legerősebb, hanem az, aki GYORSAN képes alkalmazkodni a VÁLTOZÁSOKHOZ.

Tehát a két kulcsszó: GYORSAN VÁLTOZNI.

Miben változhatsz?

  • válts online üzemmódra
  • alakíts új termékportfóliót
  • változtass a szolgáltatásaidon
  • csökkents költségeket
  • tartsd magadban a hitet
  • tartsd a hitet a kollégákban és az ügyfelekben
  • maradj jelen – jelen a médiában

Ne tegyél úgy, mintha minden rendben lenne, mert most nincs minden rendben. A struccpolitika, vagy a kivárás most rossz stratégia.

Ugyanis csökkenni fognak a bevételeid – ez valószínűleg a vállalkozások 90%-ra igaz lesz, és egyre nehezebb lesz felállni, minél mélyebbre kerülsz.

Ami nem nő az csökken. Ez közgazdasági alaptézis. Most az a kérdés, mennyivel csökken, minimalizálni kell a kiesést.

A legfontosabb: minden áron generálj bevételt!

Mivel a többség Home office-ra váltott és otthonról dolgozik, otthon étkezik, otthon tölti a szabad idejét, ezért online érjük el az ügyfeleinket leginkább. Ha van rá lehetőségünk, kínáljunk számukra az otthonukból elérhető szolgáltatásokat.

A veszteség minimalizálásának másik eszköze: csökkents költséget.  Elnapolhatók a fejlesztési költségek, átalakítható a toborzásra szánt összeg, és változtatunk az online marketing kiadásokon is, stb.

A célról soha ne vedd le a szemed.

Tudnod kell, hogy ez egy átmeneti időszak, 2020 Karácsonyától visszatekintve ez már a múlt lesz. Tehát a vállalkozásod célja, küldetése nem változik. Viszont a növekedési ütem, a számított fejlődési szakaszok nyilvánvalóan kitolódnak.

Legyél jelen – jelen a médiában

A helyzet extraszenzi – mondta az egyik ügyfelem. Mélységesen igaza van. Tehát most nagyon vigyázz a tartalmakra. Nem illik viccelni a helyzettel, nem illik nyerészkedni rajta, de jelen kell lenni.

Építs közösséget, hitet, bizalmat magad köré, tartsd a kapcsolatot kollégáiddal, partnereiddel, hogy az újrakezdés minél könnyebb legyen.

Ne tartson vissza, hogy most mindenki elmondja a véleményét, hát mondd el te is, a legrosszabb amit most tehetsz, ha eltűnsz.

Érdemes hirdetni

Most sokkal kevesebben fognak hirdetni, mint eddig, ezért kisebb lesz a médiazaj. Ezért jobban észre fognak venni téged, a szolgáltatásaid.

Érdemes köztudatban maradni – ez mindenképpen csak egy átmeneti állapot.

#dolgozzonline #változzavilággal

blank

Szerző:

Papp Zsuzsanna

Több, mint 20 éve dolgozik a marketing területén és évente több millió forintot költ cégek megbízásából az online és offline médiában. 3 éve tart Facebook, értékesítési és marketing képzéseket, ahol megosztja széles körű tapasztalatait a vállalkozások üzleti fejlesztése céljából.

Örök kíváncsi nyitott minden újra. Meggyőződése, hogy a gazdasági folyamatok is tudatosan irányíthatók és a lehetőségek korlátlanok.