Hogyan válassz ügynökséget?

Gondold át, hogy mi a célod! Mindig ez az első. Önmagában ez nem elég, hogy szeretnéd, ha jobban menne a vállalkozásod marketingje.

Pontosítsd ezt a célt!

Ha nincs marketing szakember a cégedben és gondolkodsz, hogy legyen-e vagy ne? Hogy kell-e valaki ott közvetlenül vagy sem, olvasd el ezt a bejegyzésünket. (Saját marketinges kolléga, vagy ügynökség)

Van-e most a cégen belül ember, stáb, aki a marketinggel foglalkozik? Mi az ő/ők kvalitásai? Nézz szembe ezzel! Ha úgy állsz ehhez, hogy csinálgatja ő, jó az úgy ahogy van, akkor még nem érzed, hogy ügynökségre van szükséged.

Ha eljutsz addig a pontig, hogy a kolléga/csoport jó bizonyos dolgokban, de tény, hogy nem ért mindenhez, akkor már csak azt kell tüzetesen átnézni, hogy miben van szükségük segítségre.

Ha pl. jól írnak tartalmakat, de nem tudják szépen képpel, videóval megjeleníteni, akkor máris adja magát a dolog, hogy egy olyan ügynökségre van szükség, aki ért a reklámgrafikához. Igen, ez fontos, nem egy grafikust kell keresni a szomszédból, vagy a családból (hány ilyet látok…), hanem egy szakembert.

Ha ügynökséget reklámgrafikai munkával bízod meg, biztos lehetsz benne teljesen, hogy ért ahhoz, amit csinál. Nem kell vele felesleges köröket futni: jó lesz a méret, a felbontás, tudni fogja a kép melyik része legyen hangsúlyos, ki fogja tudni választani, hogy mikor érdemes fotót használni, mikor videót, mikor animációt, mikor piktogramokat, stb.

A Social media csatornák ismerete, követése és ott legmenőbbnek lenni megint egy teljesen újfajta kihívás. Válassz ügynökséget, aki a legjobb social media szakértő: azonnal reagál a piac történéseire, ismeri a legtrendibb megoldásokat, és úgy költ a Facebook és Instagram oldalakon, ahogy neked a legoptimálisabb. A posztokat előre tervezi, emellett képes azonnal is reagálni, megválaszolja a kérdéseket, figyeli a hozzászólásokat, és elemzéseket, kimutatásokat készít.

Ha a kollégák annyi feladattal vannak elhalmozva, hogy nem tudnak tanulni, fejlődni, haladni a korral, akkor is szükséged van egy ügynökségre, aki viszont ismeri a legújabb trendeket.

Ha valami nagy dobásra készülsz, el akarsz rugaszkodni a megszokottól, új inspirációkra megújulásra van szükség, akkor is válassz ügynökséget, aki „dobozon kívülről” lát téged és olyan lehetőségekre világít rá, ami számodra belülről nem került előtérbe.

Ha a kollégák sok dolgot megoldanak maguktól, de nem tudják, hogy mi után mi következik, mindig mindent a szájukba kell adni, és nem tudnak tervezetten dolgozni, hanem mindig csak tüzet oltanak, akkor is szükséged van egy Marketing Ügynökségre, ahol van egy tapasztalt marketing szakértő.

A marketing szakértő készít egy marketing auditot, marketing stratégiát, havi terveket. A terveket folyamatosan végre hajtja, vagy hajttatja a kollégákkal, elemzéseket, kimutatásokat készít és korrigál. Állít a kampányokon akár naponta, hetente, vagy havonta, ahogy a cél megkívánja.

Ha a vállalatodnak több segítségre van szüksége, tehát olyan ügynökséget keresel, aki több dologhoz is ért, akkor javaslom, hogy válassz 360 fokos ügynökséget. (Olvasd el az erről szóló cikkünket itt!)

A 360fokos ügynökség olyan embereket alkalmaz, akik mindenhez értenek a marketing és reklámok iparágában. A legjobb választás, ha olyan ügynökségre bízod a munkát, aki mindenhez ért és így nem kell sok ügynökséggel kapcsolatban lenni, ráadásul az elkészült anyagok teljes szinergiában vannak.

Ez tetszik! Ajánlatot kérek egy gyors űrlap segítségével.

Szerző:

Papp Zsuzsanna

Több, mint 20 éve dolgozik a marketing területén és évente több millió forintot költ cégek megbízásából az online és offline médiában. 3 éve tart Facebook, értékesítési és marketing képzéseket, ahol megosztja széles körű tapasztalatait a vállalkozások üzleti fejlesztése céljából.

Örök kíváncsi nyitott minden újra. Meggyőződése, hogy a gazdasági folyamatok is tudatosan irányíthatók és a lehetőségek korlátlanok.