Az elemzés és a mérés szeretete a honlapok analitikájával és a Google által nyújtott szolgáltatásokkal való ismerkedéssel jelent meg az életemben. Számomra rendkívül izgalmas dolog az adatokra, elemzésekre támaszkodó marketing. Innentől kezdve a hirdetés nem valami megfoghatatlan, bizonytalanul konvertáló valami lett, hanem egy tűéles gépezet, amit csak meg kell tanulni jól használni. Természetesen a Google Ads mélyebben foglalkoztat és a mai napig inspirál az, hogy mennyi lehetőséget rejt magában.
- 2020.05.18.
Minden marketinges hazudik?
Figyelem, véleménycikk következik.
Ahogy a címet elolvasom libabőrös leszek, annyira iszonyatos érzés, mintha egy jeges vizes vízibomba csattanna az arcomon.
Sokszor érkezik az vád, hogy a marketing a befolyásolásról szól.
Ebben egyetértünk. Pontosan az a cél, hogy az a termék, szolgáltatás, vagy képzés amin olyan elkötelezetten, szenvedélyesen dolgozol eljusson a vásárlóidhoz. De úgy, hogy tudjanak is róla, hogy te mennyire szívből végzed a munkád.
A marketinges csak lenyúlja a pénzed, előadja a nagy dumát és nem csinál semmit.
Ugyanezt a mondatot hallottam már ügyvédre, autószerelőre, ingatlanosra, biztosítósra is. Megint egyetértünk, mert minden szakmában vannak kóklerek és vannak, akik tisztességtelen módon dolgoznak. Úgy gondolom, hogy egy vállalkozás csak akkor maradhat hosszútávon talpon, ha következetesen magas minőségben, pontosan végzi a munkáját. A marketingesek esetében, különösen az online területen ez állandó képzést, fejlesztést is jelent. Hétről-hétre újdonságok jelennek meg a Google-nél és a Facebooknál egyaránt.
És végül a cím még egyszer: minden marketinges hazudik?
Számomra ez a kérdés a bizalomról szól. Rengetegszer érzem az ügyfeleken, hogy nem bíznak senkiben. (Néha még magukban sem). Mindent jobban akarnak tudni, közben rájönnek, hogy az már egy külön szakma és nekik arra nincs idejük, hogy még azt is kitanulják. Amikor BÁRKINÉL igénybe veszel egy szolgáltatást, akkor üzleti döntést hozol, amit jól meg kell alapozni, ezért most három pontban összefoglalom, hogy én mit kérdeznék, ha egy ügynökségre bíznám a cégem reklámozását:
- Hányan dolgoznak az ügynökségnél és kinek mi a szakterülete?
- A referenciáknál felsorolt cégek közül 2-3-at szúrópróba szerűen kiválasztva megkérdezném, hogy nekik pontosan mit csinált a cég?
- Hány céggel dolgoznak hosszútávú partnerségben?
Szerző
T.-Papp Ágnes