- 2025.03.21.
Kis költségvetésből nagyot mutatni
Üzleti célú kampány céljának, célcsoportjainak bemutatása
A Szobi Italgyártó Kft. új termékbevezető kampányának részeként került kivitelezésre a SZOBI 4×4 nyereményjáték. A játék kifejezetten a célcsoport igényeihez igazodott: minél többen nyerhessenek, minél hasznosabb ajándékokat.
A Szobi Italgyártó Kft. azzal bízta meg ügynökségünket, hogy minél több vásárlóhoz eljusson a Szobi Italpor termékcsalád. A Szobi Italgyártó Kft. gyárt Tetra dobozos literes és 2 dl-es üdítőket, és gyárt szörpöket is. A márka kiterjesztésében gondolkodva merült fel az igény egy egészen új típusú ital előállítására, amit a vállalat por formájában kínál a vásárlóknak. Találkoztunk már a piacon ezt megelőzően is italporokkal, a kávé, kakaó porok mellett kapható volt üdítőitalpor is, és az előrejelezések abban erősítettek bennünket, hogy a saját piaci részesedésünket is kiterjeszthetjük még a por alapú készítmények irányába. Annál is inkább megalapozottnak tűnt az elgondolás, mivel a válság időszak a hazai fogyasztók jelentős százalákát készteti a minél költséghatékonyabb vásárlásra. Az új termékcsalád bevezetéséről ide kattintva tovább olvashatsz.
A célcsoportunk tehát azok a vásárlók, akik kifejezetten nem a beltartalmi értéket választják, hanem arra keresnek megoldást, miként lehet minél olcsóbban üdítőitalt készíteni. A célcsoport igen árérzékeny, kevéssé művelt, kevéssé igényes, pszichográfiailag közös vonás, hogy szeretnék a vízet megízesíteni, amit isznak.
Kampány tervezésének, lebonyolítása
Nyereményjáték célja, hogy minél rövidebb idő alatt felhívja a figyelmet a termékekre, amelyek újak a boltokban.
Nyereményjáték formája: AP kód feltöltés.
Nyereményjáték tartalma: Frissítsd fel a nyarat Szobi Italporokkal, 4 íz, 4 héten át, 4 fődíjért.
Nyerj csodálatos nyereményeket a Szobival!
Nyeremények:
Négy különböző nyereménykategóriában sorsolunk ki nyereményeket:
- Fődíj: 4 db csúcsminőségű TV, amely minden otthont feldob
- 4-4 db powerbank, fejhallgató, illetve hangszóró
- 40 db nyári tematikájú csomag, tele strandoláshoz elengedhetetlen kiegészítőkkel
- 40 db italpor csomag, hogy mindig kéznél legyen a felfrissülés

A játék menete:
- Vásárolj 4 db Szobi italport
- Töltsd fel a vásárlási blokk kódját a weboldalunkon
- Tartsd meg a blokkot a sorsolásig, hogy igazolni tudd a vásárlásod
- Várd izgatottan a sorsolást, és figyeld, hogy te leszel-e az egyik szerencsés nyertes! Ne feledd, a sorsolás augusztus 8-án lesz! Az eredményeket a weboldalon fogjuk közzétenni.
Célcsoportja: főként alacsonyabb jövedelmű lakosság, akik számára fontos a
Időzítés: A termék bolti kihelyezése 2024 márciusban kezdődött, így a nyereményjátékot, júliusban kezdtük, a beharangozás júniusban kezdődött, a sorsolás augusztusban történt.


Kampány költségstruktúrája
A nyereményjáték kevesebb, mint 4 M ft-ba került. A költségstruktúra 30%-át fordítottuk a nyereményekre, 22%-a volt a postázási és a hirdetési munkadíj, 8 % volt a csomagolási és postaköltség, 40% pedig a reklámköltség.
Cél elérése, eredményessége
A játékban valamivel több, mint 1000 kódfeltöltés történt, 100 db nyertes kapott ajándékot. A közösségi média oldalakon az aktivitás heti több ezer elérést hozott, és az megosztások, lájkok száma az átlagostól háromszor magasabb volt.





Verdon Laura Rebeka
A csapatot segítő gyakornokként, jelenleg tanulom a marketing mélyebb területeit, de minden új feladatba szívesen vetem bele magam.
Pozitív kisugárzásommal és fiatalos lendületemmel újabb színt hozok a csapat mindennapjaiba.