Instagram kisokos

  • 2023.04.20.

Instagram kisokos

Mi is az Instagram? Miért kell ez nekem?

Az Instagram egy a sok-sok social media felületek közül, melyet egyaránt használhatsz privát célokra, de akár a céged, terméked reklámfelületeként is. Határ a csillagos ég, hiszen tényleg azzá teszed, amivé csak szeretnéd és még ingyenes is. Inspirálódhatsz és inspirálhatsz, taníthatsz és tanulhatsz, vásárolhatsz és eladhatsz. Ez az egyik legközkedveltebb applikáció a világon.
Márkával rendelkező emberek számára elengedhetetlen, hogy legyen egy ilyen profiljuk, hiszen megtalálható szinte minden korosztály ezen a platformon. Széles skálán mérhető eredménymutatók állnak rendelkezésünkre, így konkrét visszajelzéseket kapunk szinte azonnal. Segítségével közösséget építhetünk, megmutathatjuk, hogy mit és képviselünk, amivel az emberek azonosulni is tudnak.

Alapvető fogalmak az Instagramon

Amikor először megnyitjuk a Instagrammot megannyi opció tárul elénk. Haladjunk hát eszerint fentről lefelé.

  • Insta Sztori: Olyan posztról van ezesetben szó, mely csupán 24 órára látható. A hírfolyam tetején helyezkedik el, a profilképeket körülvevő rózsaszín-narancssárga átmenetes szín jelzi, hogy ismerősünk sztorit posztol és mi még nem láttuk. A sztorikban elhelyezhetünk rengeteg interaktív és kereső jellegű matricát. Megtudunk jelölni helyszínt, egy másik ismerősünket, kérdéseket tudunk feltenni, quiz matrica is  elérhető. Ezen opciók között még megtalálható a hashtag, visszaszámlálás, adakozás, gifek és a hivatkozás is, mely felváltotta a régi felhúzós sztorit.
  • Hivatkozás: Segítségével meg tudsz osztani egy linket – amely egy másik platformra vezet – a sztoridban. Régen ez a funkció felhúzós sztoriként működött, melyet csak azok tudtak használni, akiknek több, mint 10 ezer követője volt. A hivatkozás funkciót már minden felhasználó élvezheti.
  • Gif: A gifek olyan mozgó képek, melyeket reakcióként, vagy kiegészítésként használhatunk emojik helyett vagy mellett. Általában filmekből kivágott jelentek vagy pedig más tartalomgyártók által készített grafikák. A lényegük a mozgásban rejlik,
    ezáltal látványosabbak és könnyebben észrevehetőek, mint egy statikus emoji.

A sztorikhoz kapcsolódóan fontos még megemlíteni a Highlightokat, melyeket a profilodra kattintva érhetsz el. (Ugyanígy, ha más emberek profiljára kattintasz akkor is elérhetőek, ha az illető ezt a funkciót használja.)

  • Highlight: magyar megfelelője a Fókusz, melyet a profilokon belül találunk. A Bio alatt megjelenő kör ikonok, melyeket mi töltünk és szerkesztünk meg. Ha egy Insta Sztorit szeretnéd, hogy továbbra is visszanézhető legyen mások számára, akkor ezeket helyezd Fókuszba/Highlightba. Így ezek a tartalmak addig lesznek elérhetőek, ameddig te azokat a profilodon tartod.
  • Bio: Biography, mint Életrajz, lágyabb verziójában, ahogyan itt is szerepel: Bemutatkozás. Az Instagram ide vár Tőled egy rövid bemutatkozást, amolyan első benyomásra szolgáló terület. Sokszor használják az ember az „Link in bio” kifejezést, mely arra szokott utalni, hogy az adott termékhez, szolgáltatáshoz a bemutatkozásukban találunk linket, mely elvezet a konkrét oldalra, ahonnan mi is megtudjuk rendelni a terméket, vagy igénybe tudjuk venni a szolgáltatást. Habár már van külön Hivatkozási lehetőség itt is!

Térjünk is rá a posztolási (megosztási) lehetőségekre:

  • Poszt: Így hívjuk azokat a fotókat, melyeket a hírfolyamban osztunk meg.
  • Lapozós poszt: Olyan posztok, melyekbe maximum 10 tartalmat tudunk feltölteni. A 10 tartalom között lehet kép és videó is. Ebben a szituációban a videó nem fog Reelsként működni.
  • Reels: Az Instagram immár lecserélte az IG TV funkciót erre az új bár más applikációra hajazó videómegosztási stílust. Ha videót szeretnénk feltölti az oldalunkra akkor Reels videóvá változik. Hossza maximum 90 másodperc lehet. Reelsen belül pedig tudunk használni minden olyan funkciót, melyet sztoriban is, kiegészítve zene hozzáadással(ami még egy kicsit trükkös Magyarországon), szerkesztési, vágási lehetőségekkel.
  • Live: Élő videó készítése, mely értesítést küld követőinknek a jelenlétünkről, akik valós időben tudják nézni tevékenységünket. Nagyszerű eszköz a márkánk követőivel való kontaktus erősítésére.
  • Kalauz: Egy szuper funkció, melynek segítségével csokorba vagy albumba tudjuk szedni a már meglévő posztjainkat. Ha van egy téma sorozat, melyet például minden héten kedden vesézünk ki, akkor ezeket Kalauzba helyezésével az emberek később könnyebben megtalálják és nyomon tudják követni az újabb és újabb részeket. A posztoknál különféle attribútumokat tudunk beállítani, melyek segítségével kategóriákba tudjuk sorolni a tartalmainkat.
  • Becsekkolás: A helyszín megjelölését jelentő szleng. Ezt posztoknál is tudjuk alkalmazni, de sztoriknál is egyaránt.
  • Tag: Ez a fogalom jelenti azt, amikor egy ismerősödet megjelölöd a tartalmadban. Akár képen, akár szövegben.
  • Hashtag: Tulajdonképpen ez egy címke, mellyel kulcsszavakat tudunk megadni posztunkhoz. Ezeknek köszönhetően könnyen rá tudunk keresi egy-egy konkrét témára. # használatával tulajdonképpen egy linkké alakul a választott szó. Rákattintva az Instagram feldob minden olyan tartalmat, ahol ezt a hashtaget használták.
  • Remix: Reels videós tartalmaknál használható funkció, melyek segítségével reagálni tudsz az adott videóra saját videóval. Ennek két módja van: Az eredeti videóval egyidejűleg vagy pedig az eredeti videó lejátszása után. Ha a követőid készítenek a márkáddal kapcsolatban videót, Te reagálni tudsz rájuk, ezáltal is közelebbi kapcsolatot kiépítve.
  • Filter: Olyan szerkesztési mód, mellyel egy érintéssel tudod a színeket, fényeket beállítani egy megadott sémán át. A tartalom ennek segítségével kaphat teljesen más színeket, világosíthatod vagy akár fekete-fehérré is tudod változtatni. Már csak egyetlen egy terület maradt ki, amiről még említést kell tennem. Ez nem más, mint az üzenetkezelő felület.
  • DM: Direct Message, ami annyit tesz, mint privát üzenet (PM). Ennek segítségével
    senki más nem fogja látni a beszélgetést csak az, akit erre meghívtál. Az üzeneteken belül három fülecske található, mely az elsődleges, az általános, illetve az engedélykérések.
    Az Instagram nemrégiben bevezetett egy új apró funkciót, mely a Jegyzetek néven fut. Ha az üzeneteinkbe lépünk akkor a felső sávban, mint egy sztori úgy működik, csak írásos változatban. Itt megoszthatunk egy-egy gondolatot, idézetet, de akár csak egy emojit is.

Mi is az Instagram? Miért kell ez nekem?

Az Instagram egy a sok-sok social media felületek közül, melyet egyaránt használhatsz privát célokra, de akár a céged, terméked reklámfelületeként is. Határ a csillagos ég, hiszen tényleg azzá teszed, amivé csak szeretnéd és még ingyenes is. Inspirálódhatsz és inspirálhatsz, taníthatsz és tanulhatsz, vásárolhatsz és eladhatsz. Ez az egyik legközkedveltebb applikáció a világon.
Márkával rendelkező emberek számára elengedhetetlen, hogy legyen egy ilyen profiljuk, hiszen megtalálható szinte minden korosztály ezen a platformon. Széles skálán mérhető eredménymutatók állnak rendelkezésünkre, így konkrét visszajelzéseket kapunk szinte azonnal. Segítségével közösséget építhetünk, megmutathatjuk, hogy mit és képviselünk, amivel az emberek azonosulni is tudnak.

Szerző

Almási Fruzsina

A Marketing Menü legújabb munkatársa, aki ugyanúgy keresi a helyét, ahogyan Ti is. A fejében rengeteg ötlettel állandóan mozgásban igyekszik rendszerezni a körülötte zajló világot és ehhez nyújt segítséget Nektek. Szívesen tanul és adja át tudását.

Make a comment

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare