- 2019.12.17.
Instagram szótár
- InstaStory: Egy olyan posztolási lehetőség, amikor az általunk feltöltött tartalom mindössze 24 óráig látható. Ez hírfolyam legfelső sávjában helyezkedik el és a profilképeket körülvevő rózsaszínes kör jelzi, hogy az adott személy megosztott egy sztorit.
- Felhúzós sztori: Akik minimum 10 ezer követővel rendelkeznek, ők tudnak ilyen sztorit csinálni. Ekkor a tartalomhoz passzoló weboldalra vezető linket becsatolják, amit egy felhúzással el is érhetünk.
- Highlight: Ha egy adott tartalmat InstaStory-ként publikáltunk, de nem szeretnénk, ha 24 óra után eltűnne, akkor lehetőségünk van elhelyezni a Highlight (a magyar nyelven futó IG-nál ezt „fókuszba helyezés” néven találjuk) menüsorban.
- Lapozgatós poszt: Egy ideje már egy poszt nem csak egy képből állhat, hanem többől is. Ilyenkor a képek teljes méretükben megtalálhatóak és egymást lapozgatva nézegethetjük őket.
Ezt a posztoláskor a feint ikonra kattintva tehetjük meg.
- Taggelés: Fotóinkon sokszor nem egyedül vagyunk, hanem szeretteinkkel, barátainkkal. Ilyenkor őket is meg szoktuk jelölni a fotókon. De nem csak személyeket, hanem a termékek beszerzési helyét, éttermek oldalait is érdemes betaggelni.
- Becsekkolás: A posztolás során érdemes megadni a helyszínt, ahol a fotó készült. Amikor ezt megadjuk, azt hívjuk becsekkolásnak.
- IGTV: Az Instagramra feltölthetőek videók is, de maximum 1 perces terjedelemmel. Mivel ez sokszor nem elég, létrejött az IGTV, vagyis az Instagram TV, ahova hosszabb időtartamú videókat tölthetünk fel. Ez viszont nem a többi poszt között található meg, hanem egy külön szegmensben a profilon belül.
- „Link in bio”: Ez a kifejezés arra utal, hogy az adott linket az illető profilján találjuk meg, a bemutatkozó részében. A megadott link általában a bemutatkozás legutolsó sorában található.
- Bumi: Ez a Boomerang beceneve. Boomerang az a mini videó, amiben egy mozdulatsort lehet felvenni, amit egymás újra és újra lejátszódik. Ezt egy külön applikációban is el lehet készíteni, de az InstaStory-n belül is.
- Hashtag: Amikor egy kifejezés elé a # jelet helyezzük el, akkor az linkké változik. Így a képeinket egyfajta címkével látjuk el és ezáltal kategóriákba, csoportokba soroljuk őket. Tematikus kereséshez nagyon praktikus.
- Repost: Ha szeretnénk megosztani valaki más posztját a saját oldalunkon, akkor az azt jelenti, hogy az ő posztját újra alkotjuk, tehát reposztoljuk.
- Filter: Filternek hívják azokat a bizonyos effekteket, amiket egy kattintással ráhúzhatunk a képekre, ezáltal megváltozik a színviláguk.
- DM/PM: Aki sokat pörgeti az Instagramot már biztos szembe találkozott ezekkel a megnevezésekkel. Ez a két kifejezés angol szavak rövidítéséből ered. Direct Message és Private Message. Tehát amikor valamelyik posztban az jelenik meg, hogy:
„Írjatok nekem DM-ben, ha tudnátok ebben segíteni!”, akkor az azt jelenti, hogy az illető, inkább üzenetben szeretne választ kapni és nem a kommentszekcióban.
Szerző
Kovács Liliána
A Marketing Menü tartalomgyártója, végzős kommunikáció szakos egyetemista, aki számos cégnek kezeli a közösségi média felületeit. Fiatalos szemlélete, lendülete és gyakorlati tapasztalata mindenki számára hasznos lehet, mivel ő azt a generációt képviseli, akinek ezt a világot nem kellett tanulnia, hiszen ebben nőtt fel.