Milyen a hatékony együttműködés egy ügynökséggel és milyen az, ami egyik fél számára sem gyümölcsöző? – az ügynökség szemszögéből

Hatékony:

  • ha mindkét fél jól érzi magát az üzleti kapcsolat során
  • ha a megbízó el tudja látni információval az ügynökséget
  • ha a megbízó pontosan tudja mi a célja, elvárása
  • ha a határidőket mindkét fél betartja
  • ha az ügynökség gondolkozhat, kreatív lehet
  • ha pontosan azt a feladatot végzi az ügynökség, amivel szerződésben megbízták

Mérgező:

  • ha az ügynökség csak végrehajtó, mert az ügyfél mindig mindent jobban tud
  • ha a megbízó cég nem tudja mit akar: csak azt tudja, hogy sem ezt, sem azt, sem amazt
  • ha mindenki gyomorgörccsel indul a következő meetingre
  • ha az ügyfél folyton elégedetlen és fenyegető
  • ha az ügyfél nem bízik senkiben, mindent közvetlenül akar irányítani, percről-percre felügyelni

Ügynökségünk hetedik évét kezdtük. Van mögöttünk tapasztalat. Jó is rossz is. Mindenből tanulunk. Ez alatt az idő alatt sokat fejlődtünk: létszámban, infrastruktúrában, tudásunkat is folyamatosan frissítjük.

Azt biztosan érezzük, hogy mi a jó nekünk.

Mi már régóta nem a win-win üzletekre törekszünk. Mi kezdetektől fogva a bőséges csere fogalmában hiszünk. Ez azt jelenti, hogy mi igyekszünk többet adni ügyfeleinknek a pénzükért cserébe, mint amit várnak. Azok a gyümölcsöző együttműködéseink, melyben ez sikerül. Ilyenkor az ügyfeleink hálásak, elismerik a munkánkat és ajánlanak másoknak is bennünket. Sok ilyen több évre nyúló partnerkapcsolatunk van, és ezekért nagyon hálásak vagyunk, nagyon megbecsüljük és még jobbak szeretnénk lenni.

Van, amikor ez nem sikerül. Van, amikor mi hiába tesszük bele a projektbe a szívünket – lelkünket, a megbízónk ezt nem látja, nem érti meg. Ennek van, hogy emberi oka van, van, hogy a marketing ismeretek hiánya okozza.

Ma úgy vélem, hogy mielőbb szabadulni szeretek egy mérgező kapcsolatból. Megteszek minden tőlünk telhetőt, a lelkiismeretem tiszta, mégsem jó, mégsem elég… Nem agyalok rajta hosszan. Hamar tovább lépek.

Megtaláljuk egymást azokkal az ügyfelekkel, akik számára örömöt és megelégedettséget nyújt, hogy:

  • mindig minden anyagot az ígért időben elkészítünk
  • mindig minden telefont felveszünk vagy visszahívunk
  • mindig minden e-mailre válaszolunk 24 órán belül
  • mindig ötletelünk, új megoldások után kutatunk
  • figyeljük a megbízó iparági környezetét és alkalmazkodunk az új fejleményekhez
  • pontosan elszámolunk minden ránk bízott forinttal
  • mindenről pontos kimutatást készítünk

A jó kapcsolat alapja a bizalom:

  • magamban, hogy jól elmagyarázom mi mire épül, mi miért fontos
  • a partnerben, hogy elfogad bennünket szakértőnek, és elhiszi, hogy az ő érdekeit szolgáljuk

A bizalom megteremtése a legnagyobb küldetésünk az egész online tér erősödésével és a bizalom az alapja a hatékonyabb ügyfélkapcsolatnak is.

Kölcsönösen jó együttműködésünk kezdődjön most egy ajánlatkéréssel. Benne vagy?

Szerző:

Papp Zsuzsanna

Több, mint 20 éve dolgozik a marketing területén és évente több millió forintot költ cégek megbízásából az online és offline médiában. 3 éve tart Facebook, értékesítési és marketing képzéseket, ahol megosztja széles körű tapasztalatait a vállalkozások üzleti fejlesztése céljából.

Örök kíváncsi nyitott minden újra. Meggyőződése, hogy a gazdasági folyamatok is tudatosan irányíthatók és a lehetőségek korlátlanok.