Grafikusként az embert nem éri túl sok impulzus egész nap a monitor előtt ülve – a folyamatosan érkező e-mailek áradatát és az RGB vibrálását leszámítva. Nekem ettől függetlenül ez épp elég ahhoz, hogy túllássak a kijelzőn, és lelki szemeimmel akár Győrig utazzak egy kirakat elé.

Új feladat – új kihívás – új kivitelezés

Egy nap Tusjak Tamás kért fel minket, hogy újonnan nyíló üzletébe, a győri Tesco Kolbász Kamra részlegbe csábítsuk a vevőket néhány frappáns plakáttal és kirakat matricázással. Kissé eltért ez az addigi feladatainktól, ugyanis kellett pár másodperc, amíg a friss gyümölcsök és csillogó kozmetikumok világából átléptünk a füstölt húsáruk ínycsiklandó látványához.

Egy ekkora távolságokat felölelő felkérés egyetlen hátrányát az jelenti, hogy fizikailag nem tudunk szembenézni az üresen tátongó üveg és plexi felületekkel, ahol gyönyörű és kívánatos formában kell majd pompáznia a különböző sonkákról és kolbászokról elkészült grafikának. Ez azonban legyűrhető néhány fotóval, ami máris tükrözi a hangulatot és a környező képek színvilágát – ez ugyanis elengedhetetlen szempont egy kirakat és plakát elkészítésekor.

A tervezés folyamata

A szórólap és plakáttervezés egy olyan befektetés, amely akkor térül meg, ha üzenete eljut a célközönséghez, és nem a kukában végzi. Ehhez pedig precízen kell felmérni a meglévő brand arculatát, színvilágát és hangulatát is. Jelen esetben nem volt nehéz azonosulni a stílussal, ugyanis a klasszikus és modern stílusjegyek egyvelege egy hozzám igazán közelálló műfaj. Az ételek ízléses megjelenítése azonban kihívást jelentett, hiszen úgy kellett tálalni, hogy még az is megkívánja, akit egyébként nem hoz lázba a kolbász és sonka látványa.
A tervezés során mindig több verzió készül, amelyek egymástól többé-kevésbé eltérnek, hogy megtalálhassuk azt a vonalat, amin tovább indulhatunk. Ebben az esetben sem történt ez másként, az étvágygerjesztő képek újabb és újabb megvilágításba helyezése végül elvezetett minket egy alapkoncepcióhoz.

Ezt követően a finomhangolások következnek, amikkel összeegyeztetjük a szigorú elveken alapuló tervezést és az életszerűség vonalát. Ez a fázis jelentéktelennek tűnhet, azonban néhány kis változtatás hatalmas különbségeket eredményezhet. Az esetek többségében igazán nem mindegy, hogy a szöveg dől-e jobbra-balra, vagy fehér, avagy bézs színű.

A kivitelezés és a visszajelzés

Mindegy, hogy milyen jellegű a tervezett anyag végleges formája, minden alkalommal izgatottsággal tölt el, amikor a kivitelezésre kerül a sor. Ez magában foglalja a nyomtatást, a felhelyezést és leginkább az emberek reakcióját az adott munkára.
Bár készültek realisztikus látványtervek a kihelyezett plakátról és matricákról, amikor a kész terméket teljes valójában láttam lefotózva a hatalmas üvegajtón, az egy felbecsülhetetlen élmény volt. A mai online világban nagyon ritka, kifejezetten egy ügynökség életében, hogy személyes visszacsatolást is kapjunk a munkánkról. Itt azonban hatalmas meglepetésünkre a megrendelő személyesen engem hívott fel, hogy nagyon elégedett a tervekkel, és hálás a gyors és rugalmas közös munkáért.

Ezzel a projekt hatalmas önbizalomnövelő hatással volt rám amellett, hogy egy új területen is kamatoztathattam grafikai képességeimet. Mindig remek látni, ahogy a virtuális elemek kézzel foghatóvá válnak, ahogy azt is, hogy a megrendelő elégedett, és pontosan az köszön vissza az általam készített grafikán, mint amit elképzelt.

Ha úgy érzed, a Te cégednek is szüksége lenne olyan grafikai tervezésre, amelynél az elégedettség nem kérdéses, keresd fel cégünket és segítünk Neked! A lehetőségek száma végelen, miért ne kaphatnád Te is azt, ami a legjobban tükrözi az elképzelésed?

Plichta Regina írása