Egy gyakornok első hónapja

  • 2024.04.22.

Egy gyakornok első hónapja

A gyakornoki munkámat 2024 február első hetében kezdtem el. Az évkezdéssel szerintem a legjobbkor tudtam csatlakozni. Az előző évet már lezárta a cég és az új kampányokba most kezdtek bele, így én is részese lehettem ennek a folyamatnak.


Élet az irodában

Miután megismertem a legtöbb céget, nekem is el kellett kezdenem gondolkodni, hogy a következő hónapokban mit lehetne posztolni. Ismerem a képszerkesztő szoftvereket, így hamar megvalósíthattam a saját ötleteimet. Majd eljött az első meeting ideje. Új tagként igen pörgősnek tartottam, de minden fontos információt feljegyeztem, és tudtam, idővel felveszem a ritmust. Már ott kíváncsian várták a meglátásaimat, mint új szemszög. A meetingen átbeszéltük a következő 2 hónap fontosabb eseményeit és az évben várható kampányokat. A következő napokban megkaptam az egyik ügyfél posztjainak szerkesztésére a lehetőséget a Facebookon és az Instagram felületeken. Megtanultam, hogy a legtöbb megrendelő minden másnap kér bejegyzést a közösségi oldalaira, valahol még havonta egy nyereményjáték is megjelenik. Felhasználóként nem gondoltam mennyi részletre kell figyelni egy-egy poszt elkészítésekor. Egy hónap távlatában már látom, hogy mik azok a fontos részletek, amiket figyelembe kell venni, hogy a lehető legjobb legyen egy poszt. Idővel egyre több feladatot kaptam. Nyereményjáték szabályzatot szerkesztettem. Videókat készítettem és vágtam meg, első sorban a TikTok oldalra, amit a többi közösségi média felületen is meg tudtunk osztani. De természetesen nem csak mi készítettünk videót, hanem több influencerrel is együttműködünk. Beleláttam, milyen szempontokat kell figyelembe venni, hogy egy influencer hiteles legyen bizonyos márkák képviselésekor, valamint azt, hogy milyen összeget szeretne a cég erre szánni, és abból hogyan lehet a legjobban gazdálkodni. Fontosak ezek az influencer kampányok, mert a mai világban a fogyasztók egyre nagyobb százaléka az interneten tájékozódik, és onnan gyűjt információt.


Irodán kívüli megjelenések

Nem csak az irodában vártak rám feladatok, hanem külső helyszíneken is. Az egyik ügyfelünk egy bevásárlóközpont. Valentinnap alkalmával ellátogattunk oda és ott nyereményjátékot szerveztünk egy olyan ponton, ahol a legtöbb ember megfordul. A napot igazán sikeresen zártuk, minden győztes nagyon örült a nyereményének. A másik jelentős megjelenésünk a budapesti Hungexpo-n volt. Az Utazási kiállításra mehettünk ki a Piroska szörppel, és megkóstolhatták a kiállítás látogatói a különböző ízesítésű szörpöket. Már most látom, hogy mekkora jelentősége van a személyes megjelenésnek. Kapcsolatba kerülhetünk a meglévő és az új fogyasztókkal vagy kereskedőkkel. Ezek az alkalmak jó lehetőséget nyújtanak arra, hogy ott a helyszínen visszajelzést kapjunk a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal kapcsolatban. Ezekből az információkból később sokat tud hasznosítani a cég.

A kollegáktól folyamatos visszajelzést kapok, ezekből tanulhatom a legtöbbet. Örülök, hogy egy olyan csapat tagja lehetek, akiktől bátran kérdezhetek, és minden nap tanulhatok valami újat. Ha neked is megtetszett a Marketing Menü a munkafolyamat és a közösség ide kattintva láthatod a rólunk a bemutatkozást.

Szerző

Verdon Laura Rebeka

A csapatot segítő gyakornokként, jelenleg tanulom a marketing mélyebb területeit, de minden új feladatba szívesen vetem bele magam.
Pozitív kisugárzásommal és fiatalos lendületemmel újabb színt hozok a csapat mindennapjaiba. Legfiatalabb tagként másként látom a világot, így új szemszögből tudom megközelíteni a feladatokat. 

Make a comment

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare