- 2020.01.27.
Mi is az a #dollypartonchallenge és miért fontos erről beszélni?
Dolly Parton, a híres amerikai countryénekes a napokban töltött fel egy montázs képet az Instagram oldalára, ami lényegében felrobbantotta az internetet. El is indult ezáltal egy kihívás, ami a #dollypartonchallenge néven fut és már majdnem százezer képet posztoltak a közösségi média résztvevői.
Az eredeti bejegyzésben, Dolly négy képet vágott egymás mellé, ami azt ábrázolja, hogy más-más közösségi médiás platformon máshogy mutatjuk, ábrázoljuk magunkat.
Azóta terjednek tovább a saját készítés verziók is és természetesen a mémgyárak is beindultak.
Nagy általánosságban nézve ez vonható le a megosztott képek alapján:
- A LinkedIN profilra érdemes olyan képet feltölteni, amiben valamilyen elegáns, üzleti öltözetben vagyunk. A kép mutassa a hajlandóságunkat a munkavállalás felé és tükrözze a határozott, magabiztos megjelenést.
- A Facebookon megosztott tartalmaink leginkább kedvesen mosolygó képeket mutatnak, amit minden rokonunk és barátunk örömmel nézeget. Mindenesetre itt mi vagyunk a lényeg a képeken elsősorban, nem a háttér vagy az öltözet.
- Ellentétben az Instagram felület képeivel, hiszen itt a tökéletesen megkomponált színek és hátterek uralják a trendet, ahol fontos az outfit és külcsín. Itt kifejezetten fontos, hogy a képek a lehető legjobb minőségben készüljenek.
- És ha valaki valamilyen online társkereső oldalon van regisztrálva általában olyan képet tölt fel, ahol előnyösen mutatkozik meg a külsője.
De hogy miért fontos marketing szempontból ez az egész jelenség?
Azért, mert nagyon szépen megmutatja, hogy a különböző platformok különböző tartalmat igényelnek. Erre magánemberként és szakemberként is érdemes odafigyelni.
Mivel más célt szolgálnak a közösségi média felületek, ezért a rajtuk megjelenő képeknek és hozzáillő szövegeknek is változatosnak kell lenni. Míg a Facebookon az emberek szívesebben olvasnak tartalmasabb leírást egy termékről vagy szolgáltatásról, az Instagramon egyértelműen a JÓ kép lesz a nyerő csali.
Fel kell ismerni, hogy a más funkciókkal rendelkező platformok, más célközönséget vonzanak, így kifejezetten gyenge stratégia, ha minden platformon ugyanazokkal a posztokkal rukkolsz elő. Ráadásul sokan így csak az egyiket, vagy csak a másikat fogják követni, hiszen ki akarna kétszer olvasni mindent?
Használd ki a közösségi média óriási előnyét, a tömeget és a gyorsaságot és törj az élvonalba! Ha úgy érzed jól jönne egy kis fejtágítás a témában keress fel bennünket és közösen megálmodjuk a te céged tökéletes, vevőket vonzó koncepcióját!
Kovács Liliána
A Marketing Menü tartalomgyártója, végzős kommunikáció szakos egyetemista, aki számos cégnek kezeli a közösségi média felületeit. Fiatalos szemlélete, lendülete és gyakorlati tapasztalata mindenki számára hasznos lehet, mivel ő azt a generációt képviseli, akinek ezt a világot nem kellett tanulnia, hiszen ebben nőtt fel.