Az elemzés és a mérés szeretete a honlapok analitikájával és a Google által nyújtott szolgáltatásokkal való ismerkedéssel jelent meg az életemben. Számomra rendkívül izgalmas dolog az adatokra, elemzésekre támaszkodó marketing. Innentől kezdve a hirdetés nem valami megfoghatatlan, bizonytalanul konvertáló valami lett, hanem egy tűéles gépezet, amit csak meg kell tanulni jól használni. Természetesen a Google Ads mélyebben foglalkoztat és a mai napig inspirál az, hogy mennyi lehetőséget rejt magában.
- 2020.03.16.
2+1 lehetőség, amely most segít Neked
Weboldal, Google Ads plusz az Analytics. Ez a három dolog a mostani helyzetben biztos segítség, ha online megoldásokban gondolkozol.
1. Honlapok
Egy egyszerű honlap megléte manapság a vállalkozás számára elengedhetetlen. Tulajdonképpen egyenrangú azzal, hogy van-e névjegykártyája a cégben dolgozó munkatársaknak vagy sem. Komolyságot és összeszedettséget kölcsönöz a cégnek egy jól felépített és szép vizuális megjelenésű webhely.
Ahogy minden az online világ felé tolódik nélkülözhetetlenné válik, hogy webáruház formájában elérhetővé váljunk a vásárlók számára. Ha termékekkel foglalkozunk, akkor pedig egyenesen kötelező. A webáruház bonyolultsága múlik a termékpaletta sokszínűségén, de a kategorizálásnál az ügyfelek által leggyakrabban használt kulcsszavakról sem szabad megfeledkezni. Gyakori hiba, hogy a cégen belüli szakmai elnevezésektől nem tud elszakadni az ügyfél, ezzel viszont a termékei (külső keresőoldalak általi) megtalálhatóságáról mond le.
Előfordul, hogy az ügyfél meglévő weboldalához szeretne valamilyen extra funkciót használni. Lehet az egy nyomógombos kérdéssor, amely a végén konkrét terméket ajánlunk, és lehet egy megrendelő űrlap, ahol például fájlfeltöltésre is lehetőséget adunk.
2. Google Analytics, ADS
A Google Analytics jelentőségét sokszor nem veszik komolyan, pedig rengeteg információt tudhatunk meg belőle arról, hogy:
- honnan érkeznek felhasználók hozzánk,
- milyen utakat járnak be a webhelyen,
- milyen eszközt használnak (mobiltelefon, asztali gép)
- mennyi időt töltenek nálunk.
Ezek az adatok megmutatják, hogy mennyire jól használható egy-egy weboldal . Ha lehetséges a vásárlás vagy hírlevél feliratkozás az oldalon akkor az Ads-szel összekötve azt is megtudhatjuk, hogy milyen kulcsszó eredményez vásárlást a honlapunkon. Itt kell hozzátennem, hogy bár közérthetően igyekszünk elmagyarázni ezeket a módszereket. Tapasztalat, szaktudás, piaci rálátás és sok finomhangoló munka eredményeként lesz kiváló minőségű ez a terület.
A Google Ads rendszere nagyon összetett, első sorban a Google keresőben való reklámozással szokták azonosítani. Érdemes tudni, hogy az érdeklődő ebben az esetben már valamilyen probléma tudattal rendelkezik, valamilyen hiányérzet fogalmazódott meg benne, hiszen ezért keres rá az adott termékre, szolgáltatásra, témára. A keresőszóra a találati listában az első helyen megjelenő hirdetés lehet, akár a tiéd is. Nagyon fontos, hogy profi legyen. A hirdetési szövegtől a webhelyeden található információkig. Hiszen az ügyfeled, csak ezekből tájékozódik rólad.
Kinek hasznos egy kereső hirdetés?
- Annak akinek terméke van .
Az ilyen típusú hirdetések nagyon jól irányíthatók konkrét termékre, vagy termékcsoportra. Még jobb, ha ezek a termékek a webáruházadban vannak.
Nem olyan régen jelent meg a Google Shopping hirdetések lehetősége az Ads-ben, amivel a találati listán egy képpel, árral még vonzóbbá tehetjük magunkat az érdeklődők számára. - Annak akinek szolgáltatása van.
Ha szállítasz, étel rendelés lehetséges nálad, gumicserével foglalkozol, stb. akkor is jól működik a keresési hirdetés.
Az Ads-ben lehetséges úgynevezett tartalom melletti reklámokat is készíteni, ezek leginkább a banerekre hasonlítanak, de kicsit még jobbak. Azért, mert a te témádba vágó weboldalon, cikk, kép, videó vagy blogbejegyzés mellett helyezkedik el. Ennél a típusú hirdetésnél a szöveges tartalom mellett még fontosabb, hogy a vizuális/kép anyag jól legyen elkészítve, hogy kitűnjön a tömegből a hirdetés. Ennek a profi grafikai kivitelezésében is tudunk segíteni.
Ha videós bemutatkozó, vagy reklám anyagunk is van akkor a YouTube-on nyílik jó lehetőség a reklámozásra rövidebb-hosszabb terjedelemben, többféle formátumban.
A telefonos/tabletes applikációnk reklámozása az utolsó, amit ajánlok. Ez a lehetőség már csak keveseket érint, de nagyon jól használható bevezetésre, újra pozícionálásra. Enne köszönhetően például a mobilos áruház elsők között ajánl minket a témánkba, de sok más felületen is be tudunk mutatkozni a leendő ügyfelek számára.
Itt az idő, hogy:
De mindenképp tegyél valamit!
T.-Papp Ágnes