Ebben a cikkben azokat a legújabb SEO technikákat szeretném bemutatni, amelyek 2019-ben is segítenek neked abban, hogy helyezéseidet javítani tudd a Google-ban. A SEO évről-évre, hónapról-hónapra folyamatosan változik. Azok a technikák és szabályok, amelyek 2018-ban még legálisak voltak, működtek, azok már nem biztos, hogy azok lesznek 2019-ben.

(Vendégszerzőnk: Tusnádi István írása)

Éppen ezért fontos, hogy mindig naprakészek legyünk az éppen aktuális trendekkel kapcsolatban és folyamatosan a legjobbak között tudjunk maradni a keresőkben.
Lássuk tehát azokat a legális technikákat, amelyek hatékonyak lesznek ebben az évben:

1. Írj hosszú bejegyzéseket
Évek óta hangoztatják a SEO szakemberek, hogy minden céges weboldalnál, ahol eredményeket szeretnénk elérni tartalom marketingre van szükség. Ennek pedig az egyik alapeleme a blog.
Most már ott tartunk, hogy valóban sok cégnek van blogja, de ha megnézem a hazai blogok többségét, akkor azt látom, hogy a tartalommarketinget megpróbálják 1.500 – 3.000 karakter hosszú, nyúlfarknyi cikkekkel letudni. Ez 2019-ben nagyjából semmire sem lesz elegendő.
A blog cikkek hosszúsága és általuk elért helyezés között erős összefüggés van. Nem azért lesz előrébb a rangsorban egy cikk, mert hosszabb, hanem azért, mert a Google érzékelte, hogy a hosszabb cikkek általában több információt tartalmaznak egy adott témában, igényesebben vannak megírva, amelyet azzal értékel, hogy a kevésbé színvonalasak elé sorol.
Ha tehát eredményeket szeretnél elérni, akkor javaslom, hogy legalább 6.000 – 8.000 karakter hosszú cikkeket írjál. Ez a cikk 8700 karakter hosszú.

2. Régi tartalom frissítése
Egy új cikk megírása helyett sok esetben hatékonyabb egy régit leporolni. A Google látja és értékeli, ha egy tartalom friss információkkal bővült és javítani fog helyezésén. Ez a technika ráadásul azt is biztosítja, hogy korábbi cikkeid folyamatosan egyre hosszabbak, igényesebbek és kimerítőbbek legyenek, amely az előző pont alapján egyértelműen a siker egyik záloga.
De vajon melyik cikket bővítsem? Nos azt, amelyik korábban népszerű volt és jó helyezései vannak, sok látogatót hoz az oldalra, de elavulttá vált. Itt fontos, hogy ismét friss, aktuális információkat lássanak a látogatók.
És azokat a cikkeket is érdemes frissíteni, amelyek éppen csak a TOP 10-en kívül vannak, mert így némi ráfordítással bekerülhetnek a legjobba közé és lényegesen több látogatót fognak hozni.

seo

3. Kapjanak tartalmaid minőségi linkeket
Egy cikk hitelességének, minőségének megállapításában még mindig nagy részben arra támaszkodik a Google, hogy hány releváns külső linket kap. És a hangsúly itt egyre inkább a relevánson van. Tehát hiába linkelsz katalógus oldalakról vagy olyan blogokból, ahol számtalan különböző témájú cikk van, az nem sokat ér. De ha egy releváns szakoldalról vagy blogból kapsz egy linket, az mindennél értékesebb lesz és nagyban javítja majd az adott oldal helyezéseit.
Minőségi linket szerezni egyre nehezebb és költségesebb dolog, de ennek is megvan a saját technikája, ami már sokkal inkább a linképítés témájába tartozik.

4. Végezz hatékony kulcsszó kutatást
A kulcsszó kutatás sok cég esetében még mindig ott tart, hogy szubjektív alapon megfogalmazzák a legfontosabb termékeikre, szolgáltatásaikra előforduló 1-2-3 szavas kereső kifejezéseket és utána ezekre megpróbálnak minél jobb helyezést elérni.
Ha ezek a kifejezések túl nagy konkurenciával bírnak, akkor sok esetben hasztalan minden erőfeszítés és a végén csalódni fognak a SEO-ban és inkább más, pl. fizetett hirdetések után néznek. Pedig valójában egy jó kulcsszó kutatás rá tud világítani azokra az úgy nevezett long-tail kifejésekre, amelyek önmagukba kevesebb látogatót hoznak, de mivel sokkal több van belőlük, ezért megfelelő SEO-val ugyanazt az eredményt lehet elérni, de rövidebb idő alatt és kevesebb erőfeszítéssel.

5. Végezz egy SEO auditot a weboldaladra
Manapság már számtalan olyan ingyenes SEO audit eszköz áll rendelkezésre természetesen tucatnyi fizetős megoldás mellett, amelyek pár perc alatt töviről-hegyire átvilágítják az oldalad és egy pontos listát adnak a legfontosabb javítandó dolgokkal kapcsolatban.
A dolgok neheze azonban csak itt kezdődik. Ugyanis itt kerül a képbe a webfejlesztő, akinek egyrészt át kell adni az instrukciókat, amelyek a javítás elvégzéséhez szükségesek. Másfelől a javítások sok esetben nem csak technikai jellegűek, hanem pl. szövegírásra is szükség lehet, tehát egy harmadik szakembert is segítségül kell hívni. Végül pedig le kell ellenőrizni, hogy a javítások elvégzése sikeres volt-e illetve ha nem, akkor milyen akadályokba ütközött és hogyan lehet megoldást találni rá.

6. Alakíts ki rendszert a belső hivatkozások használatára
A weboldal belső tartalmi részeit összekapcsoló úgy nevezett belső linkelés fontos a SEO szempontjából, de sok esetben úgy érzem nem kap kellő figyelmet. Ha egy adott témában több cikked is van, akkor elképzelhető, hogy a Google ugrál a tartalmak között, mikor megjeleníti őket egy kulcsszó helyezéseiként, mert nem tudja eldönteni, hogy te melyiket tartod a fontosabbnak. Ilyen esetekben egy jól megtervezett belső akár kulcsszavas linkelés a fontosabb cikk felé mutat, ezzel egyértelműen jelezve a Google-nak, hogy melyik a támogatni kívánt cikk.

7. Legyen valóban reszponzív az oldalad
2018 tavaszától a Google már a mobil indexelést valósítja meg a weboldalak esetében. Ez azt jelenti, hogy amennyiben az oldalnak mobil verziója van – vagyis reszponzív – , akkor annak tartalma, szerkezete alapján történik meg a feltérképezés és az indexelést. Azok a weboldalak, amelyek nem reszponzívak, vagyis nincsenek mobil eszközre optimalizálva, ott marad még egy ideig a hagyományos indexelés.
A mobil indexelés bevezetése igazából ott jelenthet problémát, ahol reszponzív a weboldal, de problémák vannak annak megjelenésével és működésével. A Google azt javasolja, hogy …
•    a mobil verzión ugyanaz a tartalom jelenjen meg, mint a desktop változatnál
•    a meta adatok a mobil verzióban is helyesen jelenjenek meg
•    a weboldal sebességét ellenőrizni kell különösen a mobil változat esetében
•    érdemes a robots.txt fájl ellenőrizni, hogy a mobil változat hozzáférhető a Google számára
•    a struktúrált adatok –amennyiben használod őket – mobilon is ugyanúgy jelenjenek meg, mint az asztali verziónál

8. Javítsd a beltöltődési sebességen
A mobilról történő internetezés népszerűségének növekedésével egy sor új tapasztalatot szerzett a Google, amelyet igyekszik megosztani a SEO iránt érdeklődőkkel. Az egyik ilyen – nem meglepő – tapasztalat, hogy mobilon az emberek sokkal türelmetlenebbek, mint amikor asztali gépről neteznek.
Számszerűleg ez azt jelenti, hogy ha egy weboldal nem töltődik be 3-5 másodpercen belül, akkor a látogatóinak nagy részét elveszíti. Méghozzá úgy, hogy még mielőtt betöltődne az oldal, a potenciális látogató már továbbáll és egy másik találatra kattint a Google-ban. Vagyis – és itt van a lényeg – mivel nem töltődik be az oldal, ezért a Google Analytics-ben sajnos nem is lesz nyoma annak, hogy hány látogatót veszítettünk el.
De muszáj hinni a Google-nek és minden elkövetni annak érdekében, hogy sikerüljön a betöltődési sebességet 3 másodperc körülire leszorítani. Ehhez a SEO szakember és a webfejlesztő mellett szükség lehet designerre és akár egy új tárhely szolgáltatóra is, mert sok terület érintett abban, hogy jó eredményeket tudjunk elérni.

9. Optimalizált a tartalmaidat a hangalapú keresésekre
A hangalapú keresés egyre több otthonban jelentek meg az utóbbi években. Nem csak azzal, hogy az Apple és az Android sokat dolgozott a hang alapú digitális asszisztensének tökéletesítésén, de az Amazon Alexa-nak és a Google Home-nak köszönhetően olyan eszközök is megjelentek az otthonainkban, amelyeket kizárólag hang alapú utasításokkal vezérelhetünk.
A hang alapú keresések egyik fő jellemzője, hogy a hagyományos keresőkkel ellentétben csak egy találat van, vagyis az első találat visz mindent. Másrészt mikor hangutasításokkal keresünk, akkor nem értelmetlen szavakat dobálunk a Google Home felé, hanem összetett mondatokat. Éppen ezért nem csak a Google keresőrendszerének, de a weboldalaknak is fel kell készülniük tartalmilag ezen újfajta trend térhódítására.

10. Használj több infografikát és videót
A Google az utóbbi években egyre több videó és kép alapú találatot jelenített meg a hagyományos szöveges keresési listákban. Az, hogy melyik keresésre jelennek meg képek illetve videók, azt nagyrészt az adott téma dönti el.
Mindenesetre egyre kevésbé szabad figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a szöveges találatok mellett egyre többen részesítik előnyben a videókat illetve az olyan adat vizualizációkat, mint például az infografikák, pusztán azért, mert könnyebb, gyorsabb befogadni az általuk hordozott információt, mintha csak a szövegre támaszkodnánk.

infographics